Telia uppger nu att gruppavtalet fungerar – i princip. De har gått igenom samtliga berörda, både nya medlemmar och alla som har upp- eller nedgraderat sina TV-paket. Nu finns alla avtal på plats och vid kontakt med Telias kundtjänst skall alltså inga konstiga frågor om avtal mm dyka upp.
Tyvärr kvarstår problemen för några få – och är du en av dem kommer du att bli uppringd av Telia för att få problemet löst. MEN för att vi skall vara helt säkra på att allt fungerar är det viktigt att även du – som av någon anledning ännu inte kunnat verifiera att du har de tjänster du skall ha – gör detta! (Se detaljer längre ner.) OM du har problem med gruppavtalet och vi inte redan har kontakt om detta är det viktigt att du hör av dig till oss på felanmalan@mycklebyfiber.se. Vi vill alltså försäkra oss om att alla våra medlemmar verkligen har fått de tjänster de begärt och att de fungerar som de ska. Vi släpper den frågan först när ingen längre rapporterar in fortsatta problem.
För dig med nytt gruppavtal kommer Telia nu att ha gjort aktiveringen åt dig, om du inte redan tidigare gjort den. Men vi vill att du kontrollerar både att du har rätt hastighet och rätt kanalpaket. Har du inte fått det så ringer du Kundtjänst. Löser dom inte problemet så mailar du som hittills på felanmalan@mycklebyfiber.se (glöm inte att uppge namn OCH adress). Har du inte fått koderna till TV-boxen via mail eller SMS så finns de på Mitt Telia. Du kan också kontakta Kundtjänst. Om du händelsevis har kvar ett abonnemang på fast telefon eller bredband så missa inte att säga upp det via Kundtjänst. Om du vill portera en fast telefon till bredbandstelefon så kontaktar du Kundtjänst eller testar via aktiveringssidan https://www.telia.se/privat/bredband/kollektiva-tjanster (OBS att en portering normalt tar ett antal dagar).
För dig som har beställt en uppgradering till STOR – kontrollera att du har rätt kanaler. Har du inte det så ringer du kundtjänst. Löser de inte problemet så mailar du som hittills på felanmalan@mycklebyfiber.se (glöm inte att uppge namn OCH adress).
För dig som beställt en nedgradering till LAGOM – här vet vi att någon eller några fortfarande har kvar STOR och då gäller att bara se glad ut så länge det varar. Du kommer INTE att behöva betala för annat än LAGOM.
OBS också att det är viktigt att även du som inte har tillgång till TV-boxen ändå gör en verifiering (att du har fått rätt tjänster) via Telia Play . Har du ett nytt gruppavtal ska du också kolla via Telia Play att din aktivering är klar, dvs att du fått tillgång till TV-koderna.
Om vi inte hör något så betraktar vi ditt abonnemang som klart. Alla frågor om betalning mm återkommer vi med information om. Den faktura du hittills fått avser kvartal ett 2021. Vänliga hälsningar/Styrelsen