Trots Telias kontroller och löften har många av våra medlemmar tyvärr fortfarande inte möjlighet att få TV:n att fungera. Uppgraderingen till Stor har tydligen inte fungerat i praktiken – trots att det har sett korrekt ut på aktiveringssidan när vi har gjort våra kontroller. Däremot syns det på Mitt Telia att man fortfarande ligger kvar på Lagom. För dem som har nytt gruppavtal har det också sett korrekt ut på aktiveringssidan trots att tjänsten inte fungerar för dem som har valt Stor och inte heller för alla som har valt Lagom. Vi har idag varit i kontakt med berörd chef på Telia men tyvärr fått besked om att de inte kan ta sig an problemet förrän personal finns tillgänglig – på måndag. Det innebär också att det antagligen inte lönar sig att kontakta Kundtjänst under helgen. Vi återkommer så fort vi vet mer.
Vänliga hälsningar, Thomas Lind för Myckleby Fiberförening Ek. F. www.mycklebyfiber.se thomas.lind@mycklebyfiber.se Mobil: +4670-575 3761